fredag 14 november 2008

InterssANGT!


Varför VARFÖR i hela friden säger folk interssANGT? VAR finns NG i intressant VAR? Snälla visa mig detta. De som säger intressANGT stavar dom fel också? Tror de på riktigt att det heter så? Varför säger inte folk i deras närhet till dem? Skulle jag ha någon i min närhet som sa intressANGT så skulle jag ge personen en örfil varje gång de sa fel och därmed skulle de sluta med det.

Finns fler exempel som "egenklien" istället för "egentligen, "angbulans" istället för "ambulans"

och det är så många "offentliga" personer som säger det personer som skall vara proffsiga, typ programledare, nyhetsuppläsare, radiopratare mfl. De måste sluta, de ska ju föregå med gott exempel.


HJÄLP!

1 kommentar:

babysteps sa...

haha! jag säger inte intressangt. men däremot konferangs! ist för konferens som normala människor. fast jag jobbar på detta ;)