torsdag 2 oktober 2008

Mamma Mia

Var på bio igår, i Falköping av alla ställen... Det var en tjejkväll med mina bonusar, dvs bonus mamma, 2 bonus systrar och 2 bonus systerdöttrar.
Vi såg iallfall MAmma Mis och jag skämms lite över att behöva säga det här men jag tyckte den var bra. Det känns inte bra att behöva säga det egentligen, men så är det.
Det märktes att man var på bio i Falköping, för er som aldrig har varit på bio där kan jag förklara hur det är.
Det har två st bio salonger varav den ena är såååå liten. Den stora salongen är stor och jag kan lova att efter 5 minuter får man träsmak i röven för det är noll stoppning i de där sätena... Det är extremt dålig lutning så man gör allt och lite till för att försöka se bakom personen som sitter framfr ens huvud.
Nog om det, på denna lilla bio jobbar.. Håll i er nu.. EN person! Denna lilla varelse har han om biljettföräsljning, tilltuggsförsäljning OCH att sätta igång filmen och se till så den rullar på eller vad nu ens såndär gör.

Det började med att filmen var försenad såklart eftersom den lilla stackars människan inte riktigt hann med att sälja biljetter och tilltugg till alla människor samtidigt.
Så släcks det ner i salongen det blir mörkt och filmen börjar rulla utan ljud.. Jag börja skojja lite med min syster "synd att dom inte har ljud på den här filmen, det är ju tur att det är text" *fniss fniss* "Vi är ju i Falköping så vad kan man räkna med?" *fniss fniss* Plötsligt blir det svart becksvart! In springer den lilla biljett och godis människan och börja trixa lite i ett rum, vips går filmen igång igen, med ljud... efter 2-3 minuter blir det svart igen... Jag bryer ihop av skratt! Det är SÅ Falköping! Hahahaa! Hade detta hänt någon annanstans i någon större stad hade det blivit ramaskri och högljudda klagomål, popcornkastning kanske till och med våldsamheter, men nu är vi i lilla Falköping och där är sånt okejj, vi är ju i Falköping. Där anses sånt vara okejj och helt naturligt. Det är till och med lite charmigt och jag är villig att hålla med. Det är faktiskt charmigt.
Sedan vet jag inte hur charmigt jag hade tyckt det var om det hade hänt mitt i en jätte spännande scen i någon annan film men men... =)

Jag kan varmt rekommendera att gå på bio i Falköping om ni är sugna att se på en film som det inte gör något om det blir avbrott i eller om det inte är något vidare ljud eller om ens något ljud alls...

1 kommentar:

Anonym sa...

Man borde kunna få tillbaka pengarna om filmen suger. Vet inte hur det skulle funka administrativt, men det låter härligt.