tisdag 16 september 2008

Busschaffis


Ok, tillbaka till de här otroligt otrevliga fenomenet busschaffisar...


Det började igår när jag stoppade ner mitt busskort i den där kortläsaren, busschaffisen väser mycket irriterat åt mig, "den där är trasig" jag "jahaja?" BC "ja du skulle inte stoppa ner kortet där. Nu kanske det inte kommer upp igen" jag "Nähä? men vad gör jag nu då?" börjar peta med plastfickan för att försöka få upp kortet. BC "men sluta peta då åker det ju ännu längre ner" jag "Ja men vad ska jag göra då? Jag vill ju ha mitt kort" BC "Du får väl vänta en stund och se om det kommer upp igen" jag "ja det får jag väl göra då, och ett tips är ju att antingen säga till att den är trasig INNAN någon stoppar ner sitt kort eller sätta för något så det inte går att stoppa ner kortet" BC blänger till på mig, svänger vilt med bussen, samtidigt som mitt kort ploppar upp ur kortläsaren BC "nu kan du ta ditt kort och gå och sätta dig" Mycket irriterat.
Vad hade jag gjort honom egentligen? Försökt kidnappa hans barn, snott hans fru och dödat hans hund? VAVAVA!?


Så idag så var det inte jag som råkade ut för en grinig busschaffis utan en stackars lite småkille i ptjaa 15 års åldern.
Han kommer in på bussen och när han "drar" sitt kort så fungerar inte det. Han är väldigt blyg och piper fram, "varför fungerar det inte?" Busschaffisen blänger till på den stackars lille killen och mummlar "vad är det för busskort" den unge killen piper fram "vad sa du?" BC mer eller mindre skriker dessutom VÄLDIGT snäsigt och väldigt irriterat "Jag frågade om det var ett skolkoert eller om det var ett fritidskort" Den lille unge killen piper åter igen fram "jag tror det är ett fritidskort" BC väldigt irriterat"Det där är inget fritidskort, vad är det frågan om har du ingen koll på vad du har busskort??"
Det såg ut som den lille unge killen skulle dö av skam, han var så röd i ansiktet att inte en enda ungdomsfinne syntes och man såg hur hans ögon började tåras av skam och rädsla för den otroligt elaka busschaffisen.


Herregud! okejj man kan ha en dålig dag men det där det är inte okejj! Jäkla puckon... Nä nästa gång ska dom få ett kock stryk av mig! Iallfall så fråga lite bussigt om han är arg? Pffft! KNÖLAR! Jag börjar tycka rejält illa om busscaffisar...

Är alla lika? Kan jag dra alla över en kam, mmmmm, ja jag tror snart det!

Min busschafför (eller mina busschaffisar) är faan ingen med något glatt jävla humör iallfall!



Inga kommentarer: