tisdag 27 januari 2009

TACK! =)

Tack allihopa för att ni höll tummen, det verkade som om det hjälpte. Jag fick ett jobb och jag tackade nej.. Puckat kan man tycka men jag är faktiskt inte ännu desperat....

Sökte ett jobb som controler på ett företag här i Skövde. Det innebär att man är säljsupport åt säljare. När jag såg annanonsen tänkte jg att yes, det där verkar kul.. Sökte och fick komma på en intervju...
Laddad upp till tänderna går jag dit! Redan när jag kommer dit får jag en känsla av att anä.. Det känns inte riktigt rätt. Iallfall, jag fylla i ett litet formulär och sedan var det dax för "intervjun"
Tjejen som skulle hålla den hade nog ett mans intpräntat för hon rabblade företagets historia och hur man kommer vidare, lönesystem mm på typ 10 minuter. När det sedan var dax för frågor till mig så fick jag frågorna:
Vad har du för positiva egenskaper?
Vad har du för negativa egenskaper?
Vad skulle du tillföra företaget?

That´s it .. Dagen efter så ringde tjejen och sa "Grattis du fick jobbet" mdan jag svarar att tack men nej tack det var inte vad jag hade tänkt mig...
Då blir hon grinig, liksom vresig i tonen och säger något i stil med "Ja men då får jag väl önska dig lycka till i framtiden då" fnysandes....
det var framförallt 2 saker som gjorde att jag tackad nej.
1. De angav att det var ett jobb i annonsen, när jag kom dit var det helt enkelt ett säljarjobb det handlade om, man var tvungen att jobba som säljare i 4 - 6 månader innan det blev aktuellt att bli förflyttad till den tjänst jag sökt. Det stod ingenting om det i annonsen.
2. Man hade garantilön plus provision. Granatilönen var rätt bra 18 000 MEN här kommer menet, i garantilönen var semesterlönen inräknad, det innebär att jag iallfall hade fått stoppa undan 1500 2000 varje månad inför eventuell semester... å så lite skatt o grejjer på det och ja det blir rätt torftigt!

Sedan var det några saker till... framörallt min magkänsla att det inte kändes ok...
Så tillbaka på ruta ett med en erfarenht rikare! =)

Någon som har ett jobb i bakfickan till Linda?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja har ju redan tippsat dig om et jobb. Har du itne fått tummen ut att söka det ännu.. bläää

Sara sa...

Du är så klok min älskade!

Det finns ett jobb ledigt här på Violvägen som barnslavdrivare - dvs. ta hand om mitt barn vid brutala bajsblöjor, trotshumör, matvägran samt hämtning och lämning på dagis. Husrum finns. Lönen utbetalas i mat men du betalar för egen internetuppkoppling. Vad sägs? ;-)

Anonym sa...

Åh nej de lät ju inget vettigt du. Du hittar nog nåt bättre och mer värdigt!

Anonym sa...

Det låter som du gjorde helt rätt. Nyfiken fråga, hade jobbet nåt med försäljning av städsystem att göra? Isf gör du än mer rätt att hålla dig borta!

Anonym sa...

Hmm tycker jag känner igen det där från annonser här i staden En hoper fina tjänster, men först måste man sälja en massa för "att lära känna företaget". Luktar egen bil och obetalda resor lång väg. Stay clear!