torsdag 22 maj 2008

Det rullar på . . .

Ja det gör det verkligen och precis som sist när man äntligen börjar känna sig som hemma och ja det börjar kännas bekvämt att vara här, ja då är det dags att bege sig hemåt.
Missförstå mig rätt, klart jag vill hem till nära och kära där hemma, men just nu känns det som jag har mycket påbörjat o uppklarat som jag väldigt gärna skulle vilja stanna kvar och få uppleva.
Men livet är hårt, och ja borta bra hemma bäst?

Livet ja det har så tvära kast!
Tessan fick jätte tråkiga besked igår. En av hennes äldsta vänner har blivit påkörd av en bil, han ligger nu på sjukhus och svävar mellan liv och död.
Jag känner verkligen för Tessan just nu och jag kan bara föreställa mig vad hon går igenom. Även om jag inte känner killen så blev jag alldeles tårögd när Tessan berättade om honom och om hur läget såg ut just nu.
Tänk att något så hemskt ska behöva hända för att man ska få ett wake up call och inse att man har ett förbannat bra liv och att man ska vara jävligt rädd om det man har och inte ta saker och ting förgivet.
Hela ens liv kan vändas upp och ner på en enda sekund.

Mina tankar går just nu till Tessan, hennes vän och hans familj. Mycket mera än så kan jag inte göra.

En något trevligare sak att berätta är at tpå lördag blir det schlagerfest här hemma med schlager tema!
Emelie har lovat att vi ska åka o shoppa på fredag, men det får vi väl se hur det blir med den saken! jag har ju lyckats se till att hon är alldels pank iom alla taxi resor och ute ätande som jag tvingat med henne på! Stackars lilla fattiga lus!

Carpe diem! Så sant som det var sagt!
Puss!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det betyder så mycket gumman!! känns som vi har känt varandra länge..Det betyder så mycket !! Tack för att du finns här just nu.. Så skönt att ha någon som orkar lyssna.. Tack Linda! Kramis..

Enligt mig. sa...

Trist att du drar imorgon men jag hoppas du har haft det bra här. Synd att vi inte hann ses innan men jag antar att du har haft mycket.
Sköt om dig, puss och kram.