måndag 19 maj 2008

Utmaning!

Ja Sara min hjältinna har gett mig en utmaning så det är väl bara att hugga in på den!
jag i min tur utmanar hmmm. . . Tessan, Sandra, Emelie och Katja. . .

För 5 år sedan...
Jobbade jag som undersköterska på Ranliden i Falköping. Jag och anderas flyttade ihop i vårt lialla sockerbits hus i Stöpen. Bodde ihop med min vän Camilla och samlade pengar till vår Thailand resa.

För 3 år sedan...
Jobbade jag ännu en gång på Ranliden men nu jobbade jag nätter. Hade även en av mina värsta upplevelser som telefonförsäljare en mycket kort period. Ett jobb som gjorde att jag och Andreas liv blev ett litet helvete, ett helvete som dock gjorde oss starkare.

För 1 år sedan...
Då lanerade jag och andreas hans 30 års fest för fullt! Vilket blev en galet lyckad fest med nära och kära och grillad struts. Party långt in på små timmarna!

För tre månader sedan...
Mmm, tror väl att det var ungefär då som jag blev tillfrågad om jag vill åka till Madeira och jobba i ett par månader. Vem kan säga nej till det? Så här sitter jag nu på Madeira och har bara en och en halv vecka kvar på paradis ön.

Imorgon...
Ringer min väckarklocka kl 06:20 jag snoozar fram till ca 07:55, släpar mig upp till duschen, slänger på mig kläder, mascara och borstar tänderna. Står färdig i hallen och väntar på Emelie kl 07:15 då vi går med raska små steg till jobbet. Jobbar, lunchar, jobbar. . . Kanske en fika på Teatro imorgon efter jobbet? =)

Om ett år...
Den är svår riktigt svår. Jag och Andreas har börjat med utyggnaden av vårt sockerbitshus. Det är förhoppningsvis näst intill klart.
Jag har ett jobb soom jag stormtrivs med och föroppingsvis har jag då hittat en häst som jag blivit kär i och ägnar all min tid som jag inte ägnar åt min man.

1 kommentar:

Enligt mig. sa...

Aaaee, vet inte om jag ska ta den riktigt än va. Puss