torsdag 8 maj 2008

Mad (mytomani?)

Hej bloggvännerna! Idag har det varit helt förjäkligt att vara Linda on the mad island. Jag vaknade på fel sida och fick slå hål i väggen in till toa för att ta mig ur sängen. Naturligtvis - med min typiska otur - lyckades jag samtidigt slå hål på avloppet och har nu förflyttats till en evakueringslägenhet som ligger i norrläge, på 17 våningen i ett hus utan hiss och halva trappan är borta. Jag är skiträdd för alla knarkare som sitter och trycker i sig kanyler i uppgången. Min närmsta granne är folkskygg och ser ut som en vampyr. Ok, tänkte jag. Det är bara att byta ihop och ska ju bli ganska skönt med ett nytt badrum. Så när jag äntligen flyttat in alla mina viktiga saker och satt där i denna grymt fula lägenhet så kom jag på att jag inte ätit på hela dagen. Sagt och gjort gick jag ner till närmsta COOP Forum. Väl där handlade jag alla de där riktigt lyxiga och goda sakerna jag har som vana att ha i kylskåpet. Glad i hågen vände jag mig från den sura kassörskan som antagligen inte har fått sig något på flera år. Jag hade knappt hunnit gå mer än 15 meter då jag blev överfallen av någon läskig knarkartyp. Han tog min självsäkerhet, min i-Pod (rosa), min mobil med alla mina nummer och min plånbok. Maten fick jag ha kvar, han var så illa däran att mat inte var aktuellt för honom. Inte tvål heller... Nu sitter jag här och lånar en del av någon grannes trådlösa nätverk och ska se över de räkningar som jag glömt mitt i allt intressant jag har gjort de senaste sex veckorna. Och kommer på att den jäkeln har mitt bankomat kort och min kod! In på Internet, så klart, och visst... Han har tömt mitt konto! Som tur var så var den tjejen jag pratade med på Kundtjänst jättesnäll och gav mig anstånd och sa att jag kunde höra av mig när jag har möjlighet att betala. Änglar, de finns faktiskt!

Inga kommentarer: