onsdag 9 april 2008

Landad på Madeira!

Efter otroligt många om och men så är jag faktiskt landad på Madeira!

Vi tar det från början.
Jag "sov" ju som sagt på Landevetter om mn nu kan kalla det att sova, vaknade hela tiden och kollade på klockan och var rädd att jag skulle försova mig, trots att jag hade beställt väckning till kl: 04.00.
JAg försov mig i vilket fall som helst inte och när jag gick ner i receptionen sa hon att det fanns frukost till mig! Jiiihoo! Vad glad jag blev! Så jag moffa och åt frukost, trots at tjag egentligen inte kan äta frukost så tidigt på morgonen.
Allt gick bra sedan incheckning och allt det andra.
När vi trodde att vi snart var framme fick vi meddelande om att vi blev tvugna att mellanlanda i Lissabon eftersom de stängt Madeiras flygplats pga oväder, sagt och gjort det gjorde vi.
Undertiden som vi landade fick en tant hjärtproblem så ambulans tillkallades och hämtade upp henne och hennes man så dom fick åka till sjukhus.
Så nu fick jag och resterande 185 pensionärer som vr med på flyget kliva av eftersom vi ite kommer att kunna flyga till Madeira förrän i natt, detta berodde på att kaptenen inte fick flyga fler timmar.
Sagt och gjort vi klev av, fick information om att om ca 20 min kommer det bussar och tar med er till ett hotell... YEAH right, 3 fucking timmar senare kommer 1 jävla buss, sedan när fick man in 185 per i 1 jävl fucking buss...
Tillslut fick vi iallfall komma till hotellet, där fick vi 3 rätters middag och viiiin! PRECIS vad jag behövde... Efter maten och allt artighetspratande med mina bordskamrater gick jag upp till mitt rum för att försöka sova.. Det gick natruligtvis inte. Jag kanske sov en timma sammanlagt 1½ på sin höjd.
Well, när vi hade kommit till hotellet så fick vi info om at tkl 22 skulle vi sammlas nere i lobbyn för då skulle bussarna vara där. Men NÄDÅ då har dom ändrat tid till 21:30.. Men JAHA! vad bra om man får reda på sånt?? Ja men vi har ringt alla rum? Nä det har ni inte, inte till mitt iallfal, oj kanske vi missade det då.. Men oj, ja det gjorde ni nog då! IDIOTER! Tydligen var det många fler som inte hade blivit informerade om det. Så bussen gick inte förrän kl 22 iallfall...
Well tillslut så kommer vi iväg till flygplatsen och från flygplatsen mot Madeira efter MYCKET turbulens!!!! så landar vi på Madeira kl 02:00 lokl tid... ÄNTLIGEN!
Christina kom och hämtade mig trots att det var mitt i natten var hon på strålande humör en stor eloge till henne!
Väl i lägenheten pratade jag lite med Emelie so jag ska bo med, sedan borstade jag tanden och somnade på ca 30 sek!

Nu sitter jag här, har tvättat lite eftersom lakanen jag had ei min säng INTE var några nya rena direkt!! =( Sov på det ena täcket med det andra på mig...
Ska försöka få tag på Katja nu tänkte jag och bege mig mot jobbet...

Todeloo!

Inga kommentarer: