söndag 20 april 2008

Blod svett och antagligen tårar. och lite fotbollsstjärnor



Skulle egentligen inte gått ut igår men så kom Emelie, Tessan och hennes tyska polare hem och då blev jag lite sugen på utgång iallafall.


vi började lite här hemma sjöng singstar och drack för min del lite vin.


Vi begav oss sedan till en bar som heter ... som heter ... jösses nu står det helt still . . . Kelts förfasen! Helt galet mycket folk där, jag fattade inte riktigt varför men tydligen så var Coppa stängt... Ett av uteställena här i Funchal.


Vi hängde där ett tag drack poncha OCH Cristiano Ronaldos bror var där... Hehee, det tyckte jag var coolt! Så jag var ju tvungen till att säga hej... Hahaha! Så löjligt men men, nu an man åtminstone säga till alla man känner at tman hejjat på Cristiano Ronaldos bror! Emelies pojkvän tyckte jag skulle lgga in en stöt på honom, det är ju så nära man förmodligen kommer att komma Cristiano Ronaldo och att vara hans svägerska är ju alltid nåt. Hahaha!




Well well efter det begav vi oss till ett annat ställe ccc, tomt på folk så vi åkte till ännu ett ställe. Där var det destom mer folk och desto roligare.


Träffade en DANSK kille faktiskt som heter Kais, han jobbade för UVTC när jag var här nere för 2 år sedan nu är han tillbaka och jobbar för ett annat företag. Iallfall vi stod ute och rökte o pratade, då kommer det ut ett gäng och börjar slå på en kille mitt på gatan, först ser det inte så allvarligt ut men killen som blir slagen ramlar ihop och blir liggandes på gatan och de andra tre ställer sig o sparkar på honom, jag är påväg dit men Kais håller tillbaka mig eftersom han är rädd att jag också ska åka på stryk. Tillslut så springer dm därifrån, folk eller kompisar till killen på marken försöker få honom att ställa sig upp.


Då är jag tvungen att gå fram, lägger honom i framstupasidoläge och det fullkommligen rinner ut blod ur munnen på honom, det blir en rännil längst gatan.


Jag sitter med min ena hand under hans huvud och med dena andra känner efter puls. Försöker få någon kontakt med killen men det går inte, dels fattar han förmodligen inte vad jag säger eftersom han är portogis och inte förstår engelska och dels så är han antagligen avsvimmad.


Medan Kais ringer ambulansen så kommer några av hans kompisar och åter igen tror dom att han kan ställa sig upp och börjar dra i honom och jag får slita som en tok tillsammans med Kais så dom låter bli honom.


tillslut kommer poliser och jag tänker vad skönt, nu kanske det händer nt men nä, dom står bara o glor, 3 polisbilar 6 poliser ståendes i en ring runt och bara glor! WTF?


Tillslut kommer iallfall ambulansen och tar med killen.


Jag hoppas verkligen att det gick bra med honom, jag lär ju aldrig få veta hur det gick... och det är nog tur att jag inte heller kommer ihåg hur de tre ser ut som stog och sparkade på honom. . .




Efter det så var min kväll över, fest stämmningen var som bortblåst och jag hade en främmande människas blod över hela händerna och armarna...


Jag gick och tvättade mig, vi åkte hemåt stannade på en mack och köpte hamburgare och en cocacola som jg åt i sängen när jag kom hem. Kl 06 någonstans somnade jag mätt, belåten och helt jätte trött.




Det var min lördag kväll och natt, hur var er?




KRAM!


2 kommentarer:

Enligt mig. sa...

Men shit!! Ja, en händelserik första vecka kan man väl säga, minst sagt.

Okyee sa...

Helevete?! Fotbollsstjärnor, ah typ iaf och bråk? Vad har du blivit för värstingbrud?
Puss