måndag 9 juni 2008

Långhelg!

Jo det skulle ju föreställa långhelg.
PFFT! Är min komentar till det.

I Torsdags åkte jag och A till Gullan. Åt grillad korv gick och tittade på solnedgången över Vättern, så fantastiskt vackert. Satt där och chillade och småpratade och bara njöt av lugnet.

På fredagen hanns det med lite solande och förberedande av kycklingsallad. Sedan kom Claes, Christina, Emelie, Nettan, Lidén och lilla Nelly och häldade på oss.
Vi käkade lite och sedan drog vi iväg och badade lite. Det var ju inte super varmt i vattnet direkt... *brrr* Men efter en stund så var det iallafall uthärdligt.

Det blev till att krypa till kojs rrelativt tidigt då vi skulle upp tidigt i lördags morse (kl 05:00)
Då begav vi oss först till Claes och Christina för att sedan åka vidare mot Tylösand, bröllop och dop.
Min kusin Benny och hans Sara gifte sig och på söndagen döptes deras son Alexander. Allt ägde rum på Tylösand och vi bodde på Tylösand hotel där var också bröllopsfesten.
Bröllopet var mycket fint, jag förstår inte vad som har hänt med mig jag har blivit så fruktansvärt blödig. Satt och torkade tårar genom i princip hela vigseln.
Efter vigseln var det middag och tal, återigen satt jag och lipade. Blödiga kärring!
Sedan var det lekar på stranden, riktigt kul var det! Vårt lag kom dock bara 2:a men men, man kan inte vara bäst på allt! Jag slog Andreas iallfall... =P
Framår tolvslaget begav vi oss återigen ut på stranden då vankades grillning. Korv med bröd och rödvin! Det var mums det.
Dagen efter var det som sagt dop. Men först släpade vi oss upp och åt en stadig hotell frukost! Finns det något bättre? Jösses vad jag åt!
Vilade lite och sedan gjorde vi oss i ordning till dopet. Återigen var det lip. Inte på långa vägar så som jag lipade på Walters dop, men ja tårar fälldes.
Efter dopet var det lite fika och när det var över drog jag, Andreas Claes och Christina ner till stranden och la oss och solade och badade lite innan hemfärd.

Det har varit en hektisk helg, men väldigt väldigt trevlig. Jag hoppas jag får komma till Hotel Tylösand igen någon gång och nyttja SPAet där som skall vara helt fantastiskt! Hann inte riktigt med det tyvärr, vi prioriterade sol och bad istället av helt naturliga själ. =)

Nu skulle det vara skönt att vara ledig ett par dagar och ta igen sig efter helgen.
BTW, på tisdag nästa vecka så får jag en tillfällig kamrat på mitt kontor. En sommar jobbare... Hmmm, jag som tycker det är rätt glassigt att sitta och ha mitt rum för mig själv. Well well, jag får väl bete mig illa och svina så kanske han frivilligt vill flytta härifrån! hahaha!

Nej nej, nu är det dax att blrja jobba lite igen.

TAKE CARE!
Puss och klämm!

1 kommentar:

Enligt mig. sa...

Ja,du får testa och sitta att skrika bAjsAAA! Nån reaktion lär det väl bli :-)

Blöttant!