måndag 30 juni 2008

En låååång helg!

Jag har haft en helt fantastiskt låååång helg.... =)
I Onsdags begav jag och Tom oss upp till Stockholm till vårt kontor för att få utbildning på ett nytt system vi skall användas oss av här på jobbet.
En micket bra utbildning, gav mer än vad jag hade räknat med.

På kvällen begav vi oss till hotellet, åt lite och sedan begav vi oss till Söder där vi mötte upp Kjell Excel för att dricka öl och titta på fotboll. . .
Ett gäng öl blev det men jag var relativt städad då det var tidig morgon som gällde på torsdagen.

Torsdagen ja, då möttes vi upp "järn gänget" Vilka goa gubber jag jobber med!
Göte - the båss of the båsses, Tomas - hockyspelaren med de grymmaste överarmarna någonsinn! *dreggel*, Arne - Hahaa, Arne grisbonne, behöver jag skriva mer än så? Peder - snellaste hesten som lånar ut sin fiiiina bil till tant Linda, Karolina - En go gumma som är sötare än socker, Tom - Världens bästa chef och sist men absolut inte minst Carl - Genom snäll genom god och alldeles förträffligt söt!
Ja tillbaka till torsdagens aktiviteter (censurerar endel)
Förmiddagen spenderade vi i möte och diskuterade framtiden, lite senare kom även vår VD och snackade lite nörsk. . .
På eftermiddagen begav vi oss mot färjan och laddade med en öl innan påstigning på färjan...
Det är här det börjar censureras...
Åt en förträfflig middag med vin så mycket man orkade dricka. Efter denna begav vi oss till hytterna för lite uppfräschning. Linda lyckades bränna sig på locktången. AJ! Jag kan säga att märket är inte snyggt idag. . .
Efter uppfräschningen möttes vi upp i baren, där blev det fotboll och drinkar i överflöd. . . Lagom runda under fötterna begav vi oss ut på upptäcksfärd... Hamnade på "dansstället" Hahaha! Här censureras det rejält... Men riktigt kul att se Göte dansa disco, och då menar jag verkligen att han dansade disco! Hahahaa! Arne fick hugg genom uttröttningsmetoden, Carl fick tag på en stackars man som han buggade loss med... Mer sprit, mer dricka, mer alkohol. . . Tror inte jag har druckit så mycket på länge. . . Men gratis är gott! =P
Var ute på däck och hade titanic moments. . . Men det var vackert, det var det! =D
Till sängs kröp jag (bokstavligen talat) vid 5 på morgonen...

Fredagen var vi alla lite slitna, mötte upp Peder Göte och Arne, käkade frulle (missade ju såklart buffen mellan 7-10)
Tvingade Peder att gå på upptäcksfärd med mig då jag var fantastiskt bakis och rastlös... Tröttnade dock på det efter ett tag och gick till hytten för att sova ett par blundar, duschade, packade gick sedan för att möta upp de andra uppe på soldäck...
Fortfarande lika sliten som en väl överkörd grävling, fanns nog inget snyggt med mig den dagen! HUA!
Tillslut var vi tillbaka i el stockholmo där vi skildes åt med stor sorg... =)
Jag och Tom begav oss mot T-centralen och tåget hem... Linda slocknade på tåget och sov i stort sett hela vägen hem... HELT SLUT!

Lördag var det beachvollyboll... Skjutsade dit Andreas på morgonen åkte hem igen och pysslade för att sedan åka dit igen och kolla in grabbsen när dom spelade... =D Hehee, vilka stjärnor dom är!
Söndagen var det slappt. . . Galet slappt, så där slappt som söndagar ska vara! Behövde inte ens tänka på mat eftersom den gudomliga svärmor bjöd hem oss på söndagsmiddag! MUMS!

Och nu sitter jag här, på jobbet. . . och skall väl börja jobba lite...
Det var en kort resumé av min halva vecka och hela helg... =) Har dock utelämnat en heldel eftersom vissa delar på resan har sekretessbelagts av helt naturliga anledningar...
Men med rejäla mutningar så kanske även dessa kan avslöjas! =P

Tack och hej leverpastej!

2 kommentarer:

babysteps sa...

jag drömde en såå knäpp dröm om dig i natt! jag drömde att du och jag hyrde ett jäkla hus ihop i stöpen! och när vi satt där i vårt hus så sa jag: "jonas kanske inte tyckte det var en så bra idé, nu när jag och han flyttat ihop, att jag bara hyr ett hus med dig helt plöstligt". HAHAAA!! jätteknäppt var det!!

Linda sa...

Hahaaa! Vad rolig du är!! =D