onsdag 26 december 2007

Lindas jul. . .

På julaftons morgon kl 10 åkte vi hem till far och Sol och åt julfrukost trots att vi inte var helt 100 varken jag eller Andreas.
Men lite risgrynsgröt, skinkmacka och rökt rådjur slank ändå ner.
Andreas, Carro och Peter var också där, Carro och Peter kom en timma försent vilket jag blev väldigt störd över! Bestämmer man en tid kl 10 så kommer man inte 1 timma efter helt utan anledning? Eller? Såå egoistiskt! Sån´t är det värsta jag vet!

Efter julfrukosten åkte vi hem en snabb sväng och gjorde ägghalvor och begav oss sedan till svärmor.
Sedan kom Anna, Jocke, Nellir, anton och Ko. Vi käkade ännu mera mat! Varken jag eller andreas fick i oss så mycket.
Jag satt mest och var totalt impad av Jocke och Ko som lyckades få i sig TRE!!!! Överfulla tallrika med käk! Helt sinnesjukt!
Efter det var det Kalle Anka dax! Det får INTE missas inte under några som helst omständigheter! =)

Efter Kalle kom tomten och delade ut julklapparna, lite mystiskt var det eftersom tomten hade samma skor som Ko, det var Anton som noterade detta mystiska... Dom måste helt enkelt köpt skor på samma ställe eftersom Ko var tvungen att åka iväg en sväng... hmmm....

Resten av kvällen bestod av att leka ed endel av julklapparna, spela spel och käka risgrynsgröt och skinksmörgås. Finns alltid en nöt i gröten och i år var det svärmor som ick nöten. =)

juldagen var en lugn skön mys och återhämntningsdag. Vi gjorde inte ett enda knop. Sååå skönt!

Och idag annandagen var vi hoss mammsen och Jan och firade jul med min syster Anna-lena, Olle, alice, Nora och min bror Peter.
Min andre broder har smitit från julen i år med sin familj och åkt upp till åre! =)
Iallfall, vi käkade älgstek (MUMS) Alice och Nora fick sina klappar och sedan var det vi vuxna som skulle dela ut våra julklappar.
Eftersom vi är så många så köper vi en var för 100 spänn och lottar ut. I år körde vi en ny variant, istället för att lotta ut så spelade vi trning om julklapparna! SKITKUUL! 10 minuter har vi på oss, alla julklapparna ligger i mitten på bordet, när man slår en 6.a får man ta en klapp och så håller man på tills klapparna är slut i mitten, är det då tid kvar så får man ta en julklapp som någon annan har tagit. . . Det kan sluta med att man inte får någon... Hehehhee!!
Jag och A fick en var iallfall... =)

Jahapp nu sitter jag här och mår lite halvilla... Ska lägga mig ner nu och hoppas jag mår bättre så jag kan jobba imorgon... Anna ska åka med mig imorgon. . .
Kanske får gå hem under dagen får se hur jag känner mig... =(

Inga kommentarer: